AKU :)


Click here for Myspace Layouts

Get more Myspace layouts at pYzam.com
MySpaceLayouts

Wednesday, March 21, 2012

Perjalanan Baru ;)





Post ni sambungan dari post sebelum nih.
Oke,gambar kt atas tu bukan result aku :)
Saje letak kan. haha .


Pada 21 Mac 2012,bermulalah sebuah lembaraan baru dalam hidup aku.
Tarikh ini lah yang membawa perubahan besar dalam hidup aku.
Segalanya berubah apabila aku menerima slip keputusan SPM aku.
Aku bersyukur dengan keputusan yang aku dapat.
Walaupun tak seberapa,aku terima seadanya. Aku tak menangis.
Malah aku kuat,terus berazam mahu berjaya di menara gading.
Ya,memang ada rakanku yang menangis,frust, pasal sume nih.
Seperti yg kita tahu,benda yang dah terjadi takkan boleh diubah.
Biarkan ianya berlalu pergi begitu sahaja sebagai kenangan.

* Pagi tu aku bertolak dari rumah pukul lapan suku.
Tepat dekat jam tangan murah aku tu pada masa tu laa. -.-
Semangat nak pegi amek result SPM ni. CUAK DAN TAKUT.
Ya Allah,Kau saja yang tahu macam mana aku pagi tu.
Ayah aku bawa keta laju gile tp tade la smpai gila.
Dah sampai Kuala Kangsar ni. Singgah sarapan jap.
Pergh,pagi tu aku tak lalu nak makan,tp aku habiskan juga.
Sebab tak baik membazir,Allah ta suka orang membazir. ^^,
Lagi pun mkanan sedap,nasi lemak tetiba ada yam goreng.

Pas abes sarapan tu,kami meneruskan perjalanan ke Taiping.
Wah,bandar warisan ni. Ayah aku fokus pada pemanduannya.
Tapi dia silap ambil jalan daa.Dari Padang rengas uh patutnya
straight je,tp dia g amik jalan g highway. Takpe la,
da termasuk dah pun,dah ada depan tol,takleh nk U turn.
Waktu tu pulokk highway kt ctu jam teruk gile.
Ahhh!! aku da tak saba nk ambik result,tibe-tibe cmtu pula jadi.
Sabar2,dalam keta tu ayah bnyak kali mengeluh. Lama sgt kot.
Dengan lori kat depan slow macam siput sedut bagai.
Puncanya ni la,orang JKR nk buat balik jalan tu bg elok.
Haa,lepas pun dr highway tu. haha,Alhamdulillah.

Oke,da sampai depan sekola ku yang tercinta.
Jap,bile aku tulis pasal sekola ni tetiba rasa sayu.
Aku teringat kata2 Lisa dekat wall fb dalam grup.
Haih,aku ase tu la kali terakhir depa yang jauh dtg ke taiping.
Ya Allah,tabah kan hati hamba Mu ini.
Takpe,aku mengorak langkah pegi ke dewan sekolah.
Dah lame aku tak masuk dewan SERATAS. huhu,rindu gile.
Then,aku nmpak rmai kawan aku dalam tu tenga amek result.
Aku pun cari la kelas aku. Nmpak Din,Cok,Aman ngn Ukail.
Depa sume cuak,aku apetah lg cuaknya.
Tapi buat cool dan steady. haha,poyo je lebeh.

Oke,smpai turn aku. Teacher Nurul guru kelas aku.
Aku pun tegur pe sume amek result.
Then bg mak aku result tu. Mak ak agak sdih,aku tawu.
Walaupun aku ta nmpak,tp aku bole rasa sifat keibuan nya:)
Pastu,aku nk jumpe kaunselor tanya pasai result aku.
Tapi malangnya dia takda g jaga olahraga daerah.
Hmm.pastu baru laa aku nk jumpa dgn AA**AA ****.
Malangya aku tak sempat pun nk jumpe dia. ARGhhH!!terkilan.
Sedih agi bertambah bile ta dpt jumpa (adk aku) A****A N****A. huhu.
Takpe,hamba redha. Bukan waktu nya lagi. Sedih, sobs3.
Aku taktau la knape waktu tu,tp dalam kelam kabut la.
aku kene g epo pula pastu. g ospital tgk atuk sdara sakit.




Dekat sekolah tu aku belajar :
=)erti kehidupan
=)erti persahabatan
=)erti percintaan


No comments:

Post a Comment